חדר מדרגות מלוכלך יכול להוות מקום גידול לחיידקים ומחלות, ולהוות סכנה בריאותית לדיירי הבניין. בנוסף, חדר מדרגות מלוכלך יכול ליצור רושם ראשוני שלילי עבור מבקרים ולקוחות פוטנציאליים. במאמר הבא, נספק מדריך מקיף לניקוי חדרי מדרגות כך שתוכלו לבצע את העבודה במהירות וביעילות.

ניקיון חדר מדרגות בבית משותף

ניקוי חדר מדרגות בבית משותף יכול להיות מאתגר, במיוחד אם יש אנשים רבים שמשתמשים במדרגות על בסיס יומי. להן כמה טיפים שיעזרו לכם לנקות חדר מדרגות בבית משותף:

 

  • קבעו לוח זמנים: קבעו לוח זמנים לניקיון והיצמדו אליו. זה יבטיח שחדר המדרגות יהיה תמיד נקי ומתוחזק היטב.

 

  • השתמשו בכלים הנכונים: וודאו שיש לכם את הכלים הנכונים לעבודה כגון: מטאטא, פח, שואב אבק ומגב. ייתכן שתצטרכו גם דלי מים, חומר ניקוי ומטליות מיקרופייבר לניגוב משטחים.

 

  • התחילו מלמעלה: התחילו לנקות מהחלק העליון של חדר המדרגות. זה יעזור לכם למנוע מלכלוך ופסולת להגיע אל אזורים שכבר ניקיתם.

 

  • התמקדו באזורים עם תנועה גדולה: שימו לב במיוחד לאזורים עתירי תנועה. אזורים אלו נוטים לצבור את מרבית הלכלוך והפסולת, במיוחד כשמדובר בבית משותף.

פוליש לחדרי מדרגות

פוליש יכול לעזור להסיר לכלוך וכתמים ולתת למדרגות מראה מבריק. עם זאת, חשוב להשתמש בכלים ובטכניקות השונות כדי למנוע נזק לפני השטח של המדרגות.

 

להלן שלבי העבודה המומלצים עבור פוליש מדרגות: 

 

  1. נקו את פני המדרגות ביסודיות באמצעות מגב לח או מטלית.
  2. מרחו שכבה דקה של פוליש על המדרגות באמצעות מטלית מיקרופייבר.
  3. הניחו לפוליש להתייבש לחלוטין לפני שתעברו לשלב הבא.
  4. צחצח את המדרגות באמצעות מטלית מיקרופייבר נקייה ויבשה ליצירת גימור מבריק.
  5. חזרו על התהליך עד להשגת התוצאה הרצויה.

 

זכרו, פוליש קבוע יכול להאריך את תוחלת החיים של המדרגות שלכם.

ניקיון חדר מדרגות

ניקיון חדר מדרגות

דרכים שונות לניקיון חדר מדרגות

ניקוי בקיטור: מדובר בשיטה פופולרית לניקוי חדרי מדרגות. שיטו זו משתמשת בקיטור בלחץ גבוה כדי להסיר לכלוך, וכתמים מהמדרגות. הקיטור יעיל בהריגת חיידקים מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור משקי בית עם אלרגיות או בעיות נשימה. עם זאת, ניקוי בקיטור עלול לקחת זמן וייתכן שלא יתאים לכל סוגי המדרגות, כגון מדרגות מעץ.

 

ניקוי טבעי: ניקוי טבעי כולל שימוש בחומרים טבעיים, כגון חומץ, סודה לשתייה ומיץ לימון, לניקוי המדרגות. שיטה זו בטוחה, ידידותית לסביבה ויעילה בהסרת לכלוך מהמדרגות. זוהי גם אפשרות משתלמת שמתאימה למשקי בית בתקציב נמוך.

 

פוליש: כמו שציינו, פוליש יכול לעזור לגרום למדרגות שלכם להיראות כמו חדשות. כדי להבריק את המדרגות, אתם יכולים להשתמש בפוליש מיוחד במכונת פוליש ליצירת גימור מלוטש. שימו לב, חשוב לעקוב בקפידה אחר הוראות היצרן כדי למנוע נזק למדרגות. כמו כן, חשוב לציין כי פוליש אינו הכרחי לכל סוגי המדרגות.

שימוש בחברת ניקיון לחדר מדרגות

שימוש בחברת ניקיון יכול להוות פתרון נוח ופרקטי למי שאין לו זמן או משאבים כדי לנקות את חדר המדרגות בעצמו. לחברות ניקיון יש את הכלים והחומרים הדרושים להתמודדות עם סוגים שונים של מדרגות ואתגרים, כגון אזורים עם תנועה גבוהה, וכתמים קשים להסרה.

 

בנוסף, חברות ניקיון יכולות להאריך את תוחלת החיים של המדרגות שלכם. עם זאת, חשוב לבחור בחברת ניקיון מוכרת ואמינה בעלת ניסיון בניקוי חדרי מדרגות על מנת להבטיח שתקבלו את התוצאות הטובות ביותר.

כל כמה זמן כדאי לנקות את חדר המדרגות

תדירות הניקיון תלויה בעיקר ברמת התנועה בחדר המדרגות. עבור אזור עם תנועה גבוהה, מומלץ לנקות את חדר המדרגות פעם בשבוע. עם זאת, אם מדובר בחדר מדרגות עם תנועה קטנה, ייתכן שיהיה צורך לנקות כל שבועיים או פעם בחודש. 

פוליש לחדרי מדרגות

פוליש לחדרי מדרגות

טעויות נפוצות בניקיון חדר מדרגות

להלן טעויות נפוצות שכדאי להימנע בניקיון חדר מדרגות:

 

שימוש במוצרי ניקוי לא נכונים: שימוש במוצרי ניקוי לא נכונים יכול לגרום נזק לפני השטח של המדרגות. הקפידו לבחור את חומרי הניקוי הנכונים עבור סוג המדרגות שיש לכם.

 

שימוש ביותר מדי מים: שימוש ביותר מדי מים יכול להגדיל את הסיכון לתאונות החלקה. השתמשו בכמות המים הנכונה, וזכרו לייבש את המדרגות מיד לאחר השימוש במים.

 

התעלמות מאמצעי זהירות: ניקוי חדר מדרגות יכול להיות מסוכן, במיוחד אם אתם משתמשים בסולם או במוצרי ניקוי אשר פולטים אדים. זכרו תמיד ללבוש ציוד בטיחות מתאים, כגון כפפות ומשקפי מגן, ולוודא שהאזור מאוורר היטב.

סיכום

ניקוי שוטף של חדר המדרגות חשוב הן מסיבות אסתטיות והן מסיבות בטיחותיות. מומלץ לנקות את חדר המדרגות לפחות פעם בשבוע, או בתדירות גבוהה יותר עבור אזורים עתירי תנועה. 

 

ניקיון מהנה!

שאלות גולשים מהפורום בנושא ניקיון חדר מדרגות

ניקיון חדר מדרגות

אני סטודנטית ורוצה להתחיל לעבוד בניקיון חדר מדרגות האם אני צריכה אישורים מיוחדים בשביל זה? תודה

הודעות בפורום פורום ניקיון 01/03/2014
ניקיון חדר מדרגות

שלום, אני מעוניינת לשאול לגבי ניקוי חדר מדרגות בבניין בו אני גרה, האם אנשים פרטיים עדיפים לניקיון מדרגות מאשר קבלני ניקיון? על מי אפשר לסמוך יותר? ומה אתם ממליצים לנו מבין שני אלה? תודה

הודעות בפורום פורום ניקיון 02/05/2013
איך בוחרים חברת ניקיון ...

חברת ניקיון שעובדת בשבילך. Mor Clean הכירו אותנו. Mor Clean. חברת תפעול ותחזוקת נכסים שתמיד עובדת בשבילך. עם שרות אישי ואכפתי, זמינות בכל רגע ובעיקר, רמה גבוהה...

הודעות בפורום פורום ניקיון 01/08/2017
איך בוחרים חברת ניקיון ...

חברת ניקיון שעובדת בשבילך. Mor Clean הכירו אותנו. Mor Clean. חברת תפעול ותחזוקת נכסים שתמיד עובדת בשבילך. עם שרות אישי ואכפתי, זמינות בכל רגע ובעיקר, רמה גבוהה...

הודעות בפורום פורום ניקיון 01/08/2017
איך בוחרים חברת ניקיון ...

חברת ניקיון שעובדת בשבילך. Mor Clean הכירו אותנו. Mor Clean. חברת תפעול ותחזוקת נכסים שתמיד עובדת בשבילך. עם שרות אישי ואכפתי, זמינות בכל רגע ובעיקר, רמה גבוהה...

הודעות בפורום פורום ניקיון 01/08/2017
פוליש ווקס בלובי וחדר המדרגות

חיפשתי חברת ניקיון איכותית עם קבלות ולקוחות מרוצים לעבודת פוליש לחדר המדרגות והלובי בו אני מתגורר. למרדכי הגעתי דרך המלצות מפה לאוזן, ובמקביל אליו שוחחתי עם עוד חברות ניקיון, אבל מרדכי עשה...

הודעות בפורום פורום ניקיון 11/08/2016
ניקיון חדר אשפה של בניין

אהלן, יש לנו צוות ניקיון חדר מדרגות חדש בבניין, פתאום שמתי לב שהם לא מנקים גם את חדר האשפה. לטענתם הם לא אחראים לעשות זאת אלא העירייה, הצוות הקודם עשה זאת. ייתכן כי צוות מטעם העירייה הוא שאחראי...

הודעות בפורום פורום ניקיון 25/12/2013
מכרז ניקיון

קוראים לי שלום, ויש לי חברת ניקיון אני מחפש לאחרונה מכרז ניקיון לבנינים ולניקוי חדר מדרגות,האם יש מישהו שמתמצא בתחום? לאן אני יכול לפנות על מנת לקבל מכרז? או אטולךי יש בפורום וועדי בתים...

הודעות בפורום פורום ניקיון 29/04/2013