רציתי לדעת אילו זכויות סוציאליות מגיעות לעוזרת בית?
החישובים לעניין הזכויות הסוציאליות זהים למעשה לחישובים הנעשים בכל מסגרת של מעביד עובד, כפי שקבוע בחוק העבוד משנת 2001 (התשס"א). החישוב לעניין חופשה שנתית יעשה לפי טבלא המפורסמת באתר התמ"ת, ומתבססת על שנות וותק עבודה (עד 4 שנות וותק 14 ימים בשנה, עולה בהדרגה בקפיצה של בערך שני ימים על כל שנת וותק נוספת).
חשוב לזכור כי כיוון שבדרך כלל עוזרות בית לא מועסקות על בסיס משרה מלאה, החישוב מסובך יותר, ולמעשה שנת וותק היא 200 ימי עבודה במצטבר. כמו כן, ימי החופשה הם "ימים", כלומר כוללים שבת וחג, ולא חלים רק על ימי עבודה (כלומר 14 ימי עבודה הם שבועיים, ולא שבועיים של ימי עבודה= 18 ימים בפועל).
לגבי תשלום דמי המחלה, עוזרות בית, כמו כל עובד אחר, זכאיות ליום מחלה וחצי על כל חודש עבודה (25 ימי עבודה), כאשר התשלום עבור כל יום מחלה מחושב לפי ממוצע השכר היומי בשלושת החודשים שקדמו לתחילתה של חופשת המחלה.